Hoe ondersteun je het volledige onderhoudsproces?

Onderhoudsbedrijven nemen steeds vaker het volledige onderhoudsproces over voor hun opdrachtgevers. Een uitstekende administratie is hierbij cruciaal.

bouwcartoon2ALERT helpt onderhoudsbedrijven bij de registratie, verwerking en rapportage van alle servicemeldingen. Zodra deze binnenkomen via de telefonische servicedesk, e-mail of door bestandsuitwisseling, registreert ALERT de meldingen op het juiste object. Hierdoor ontstaat een gedetaillee
rde onderhoudshistorie van alle objecten.

De actuele status van meldingen is in ALERT duidelijk inzichtelijk op het grafisch planbord. Daarvandaan stuurt een planner een serviceverzoek bovendien eenvoudig door. De opdracht verschijnt dan real-time op de tablet van de aangewezen werknemer of in de portal van de onderaannemer.

Werknemers kunnen op hun tablet al hun servicebonnen inzien en afhandelen, inclusief de registratie van uren en gebruikte materialen. Maar ook foto’s bijvoegen van het uitgevoerde werk en digitale ondertekening van de bewoner zijn mogelijk. En is er aanvullend werk nodig? Dan maken zij ter plekke een nieuwe servicebon aan.

Tot slot houdt ALERT ook opdrachtgevers real-time op de hoogte van de voortgang van meldingen. Bewoners worden geïnformeerd over ingeplande activiteiten en opdrachtgevers krijgen toegang tot hun eigen portaal. Daar zien zij rapportages over prestatieindicatoren als responsetijd, de gemiddelde duur van een servicebezoek en de klanttevredenheid.

Lees de ervaring van een klant

IMG peter

Peter Stolk is als senior accountmanager werkzaam bij Centric en houdt zich onder andere bezig met new business en accountmanagement. Daarnaast is hij nauw betrokken bij de ontwikkeling van de visie en strategie van Centric voor de komende jaren voor bouw en vastgoedonderhoud.

M-06 10 91 02 51 of peter.stolk@centric.eu